fredag 15 november 2013

Gillian Flynn: Gone Girl

Bokrecension av Malin Gullman Smith

Efter att mer eller mindre sträckläst Gillian Flynns senaste deckare, Gone Girl, så kan jag helt enkelt inte släppa den. Varken fysiskt eller psykiskt. Jag sitter och håller hårt i boken och önskar att jag hade den oläst.

Detta är en psykologisk thriller med en enorm twist som gör att man nästa ramlar baklänges!

Boken handlar om Nick och Amy, ett gift par som flyttat från New York till den mindre staden Missouri. På deras femte bröllopsdag så försvinner plötsligt Amy. Under polisarbetets gång så kommer det fram saker som pekar ut Nick som huvudmisstänkt. Trots att Nick bedyrar sin oskuld och att han inte har något med sin hustrus försvinnande att göra, så är bevisen mot honom väldigt starka.

Gillian Flynn tar oss med på en otrolig resa! Jag sliter mig i håret, biter sönder mina naglar och kan bara inte sluta läsa!


Malin Gullman Smith
Akademibokhandeln - Vängåvan

Inga kommentarer: