tisdag 31 mars 2015

David Lagercrantz, Det som inte dödar oss - Millennium 4

Omslaget är till den nya ”Millennium”-romanen, Det som inte dödar oss, som är den fjärde boken i ”Millennium”-serien. Som bekant är det David Lagercrantz, som skrivit den runt 500 sidor långa romanen.

Professor Frans Balder, en auktoritet inom forskningen för artificiell intelligens, kontaktar Mikael Blomkvist. Balder säger att han sitter på sensationella uppgifter kring den amerikanska underrättelsetjänsten.

Det är upptakten till den fjärde boken i ”Millennium”-serien.

– Jag har skrivit om Alan Turing tidigare och då kom jag in i den världen. Jag har på alla sätt försökt få in Stieg Larssons universum i berättelsen. Samtidigt måste jag sätta ett eget avtryck och då väljer jag förstås ämnen som ligger mig nära, som exempelvis AI och savanter, säger David Lagercrantz.  Boken kommer att ges ut i slutet av augsti 2015.



Läs artikel i Dagens Nyheter här.

Inga kommentarer: