måndag 22 augusti 2016

Cecilia Hagen, Ständigt frågvis: 726 människor jag mött


Mer än 40 år på Expressen. Över 800 intervjuer har det blivit. Cecilia Hagen är en av våra mest uppskattade skribenter. I Ständigt frågvis berättar hon – ackompanjerad av många bilder – på ett avväpnande och humoristiskt vis om flera av dessa möten, och hur det gäller att inte väja för de obekväma frågorna. Dessutom passar hon på att avslöja en och annan yrkeshemlighet. Och hur den allra första frågan löd.

Cecilia Hagen
Gör: Skriver i Expressen från 1973.
Född: 1946
Har tidigare: Gått på Handelshögskolan, avlagt examen från Journalisthögskolan och varit anställd på Veckojournalen.
Skriver om: Alla andra, allt annat. Och mig själv.
Gillar: Att läsa, att gå på bio, att kura skymning, att resa med tåg, att promenera i lagom takt, mina vänner, mina ovänner, mina nära och mina kära och att få bekanta mig med mitt lilla, lilla barnbarn.
Bonusinfo: Har skrivit ett dussintal böcker, exempelvis "Fredrik och Charlotte - fint folk från vaggan till graven" 1985, "De osannolika systrarna Mitford" 2002, "Mina resor med Diana" 2005 och "Kulla-Gulla stretar vidare" 2008. Har dessutom vunnit "På spåret" och tilldelats Stora Journalistpriset

Inga kommentarer: