onsdag 7 juni 2017

Monica Gullman tipsar om sommarläsning i pocket

Här kommer mina tips på sommarläsning i  pocket

Skönlitteratur

Tom Malmquist, I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv
Alex Schulman, Glöm mig
Linn Ullman, De oroliga
Elena Ferrante, Min fantastiska väninna
Majgull Axelsson, Jag heter inte Miriam (Hon är gäst på Bokens Afton 31 aug)
Anne Enright, Den gröna vägen

Spänningslitteratur

Roslund/Thunberg, Björndansen
Ray Celestin, Yxmannen (Han kommer på Deckarfestivalen 8-10 nov)
Jo Nesbö, Sonen
Jussi Adler-Olsen, Washingtondekretet
Terry Hayes, Jag är pilgrimen
Erik Lewin, Operation Saif

Så vill jag önska alla mina ”bokvänner” en skön sommar med massor av bra läsning i hängmattan och på badstranden.

Återkommer i höst med tips på nya läsupplevelser.

Monica Vängåvans ”kulturtant”

Inga kommentarer: