måndag 20 november 2017

Liza-Maria Norlin, Pascal Brisson, Mod att leda med värderingar

Är du en ledare idag eller har förhoppningar om att bli det så är den här boken både ett konkret verktyg men också en öppnare för att tänka nytt, hållbart och framgångsrikt. Är du nyfiken på värderingar och dess fundamentala betydelse för ledarskap på alla nivåer då ger boken dig en djup förståelse för detta både i praktik och teori. Eller vill du vara en förändringsagent och samskapa för en bättre framtid, ja då är det bara att börja läsa!

Boken handlar om att ha modet att leda genom att implementera gemensamma värderingar och aktivt jobba för dem. Den handlar om att ha modet att aldrig sluta göra just detta. Boken inbjuder dig till ett samtal med författaren där du får möta rektor Pascal Brisson (Internationella Engelska Skolan Sundsvall) och på ett nära sätt ta del av hans ledarskap. Du guidas samtidigt genom styr- och ledningsmodellen MBV och introduceras till professor Simon L. Dolans livsverk om ett hållbart ledarskap för idag och framtiden. — Jag älskar värderingar för de har spelat en betydande roll för mig i hela mitt liv. I hur jag är uppväxt och fostrad att se på människor och världen; under mina skolår på flera olika skolor i Sverige och Europa; vid Universitetet då jag studerade språk och litteratur; som lärare i viljan att motivera, lära och stödja unga människor; som politiker på lokal, regional och nationell nivå; och kanske mest av allt som förälder och i mina relationer med andra människor.

Mina värderingar har under de senaste åren skapat en frustration hos mig som jag nu bestämt mig för att göra något åt. Följ med mig in i ett samtal med rektor Pascal Brisson och Managing by Values!

Liza-Maria Norlin, författare